Pewniej możemy się poczuć dokonując zakupów w internecie:
– nie zaskoczą nas już ukryte koszty, zapłacimy tylko tyle ile wynika z jasno przedstawionych przez sprzedawcę danych

-opłata za kontakt ze sprzedawcą ws. zakupów nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne

– otrzymałeś towar, którego nie zamawiałeś – to nie twój problem, zastrzeżenia, iż powinieneś go odesłać, bo w przeciwnym razie oznaczać to będzie akceptację można nareszcie ignorować,

– termin na odstąpienie od umowy wydłużony zostanie z 10 do 14 dni, liczony jest od dnia dostarczenia zakupów do domu, a nie wydania towaru kurierowi. Warto przypomnieć, że 2 tygodnie to czas na nadanie na adres przedsiębiorcy pisma z oświadczeniem o odstąpieniu, na odesłanie towaru zakupów mamy kolejne 14 dni.

-pamiętajmy również, że przedsiębiorca handlujący w internecie nie może odmówić zwrotu towaru, tylko dlatego że przedmiot np. telewizor został rozpakowany, musi to być uzasadnione względami zdrowotnymi lub higienicznymi oraz w przypadku nagrań audio, video czy programów komputerowych.

A co jeśli problemy pojawią się później, w trakcie użytkowania zakupu – nowa ustawa wprowadza również zmiany w Kodeksie Cywilnym.

Rękojmia może okazać się łatwiejszym i szybszym środkiem na sprzedawców bubli.

Roszczeniami z tego tytułu konsumenci będą mogli się posługiwać dłużej, bo aż 2 lata, a domniemaniem istnienia wady w chwili sprzedaży, jeśli ujawni się w trakcie pierwszego roku używania przedmiotu.

– koniec z wielokrotnymi, uciążliwymi naprawami, druga usterka pozwala klientowi zwrócić towar i zażądać oddania pieniędzy.

-jeżeli wadliwa rzecz wymagała kosztownego montażu, nie ma powodu do zmartwień – obowiązkiem sprzedawcy będzie również pokrycie kosztów jej demontażu i zainstalowania nowej, jednak w kwocie nie większej niż cena zakupionej rzeczy.

© Adwokat Seweryn | Realizacja: Softdesign Studio

logo-footer